مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 16 آذر 1399 ساعت 06:452020-12-06سياسي

هشدار درباره بازگشت تراکم فروشی/کاهش اختیارات شورا به نفع شهر نیست


عضو هیأت رییسه شورای شهر تهران با انتقاد از مصوبه اخیر مجلس در جهت کاهش اختیارات شوراهای شهر گفت: این موضوع امکان ارائه خدمات به شهروندان را با دشواری های جدی روبه رو می کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار شهری خبرگزاری فارس، زهرا نژادبهرام در نطق پیش از دستور خود رد صحن شورای شهر درباره مصوبه اخیر مجلس جهت کاهش اختیارات شوراها اظهار داشت: مجلس و دولت به صورت توأمان با کمرنگ کردن جایگاه و نقش شوراهای محلی در قالب دو لایحه درآمد پایدار و هزینه های شهرداری ها، همچنین مالیات بر ارزش افزوده و واگذاری اختیارات این نهاد نوپا به وزارت کشور، زمینه های چالش هویتی برای نهادهای انتخابی و ترویج رویکرد اقتدارگرایی پدرگونه در قبال نهادهای مردمی به نمایش گذاشته اند.

وی افزود: اتخاذ تصمیم شتابان مجلس در لایحه مالیات بر ارزش افزوده به صورتی است که مسئولیت وضع عوارض در شهرها تقریباً به صورت کامل از شوراهای شهر سلب و به وزارت کشور سپرده می شود.

  وی ضمن انتقاد از بی توجهی مجلس به نظر کارشناسان گفت: کمیسیون اقتصادی مجلس هفته گذشته بدون حضور نمایندگان مدیریت شهری نسبت به جمع بندی برای رفع ایرادات اقدام کرد و متأسفانه جمع بندی در صحن علنی مجلس در این راستا به تصویب رسید.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هشدار درباره بازگشت تراکم فروشی/کاهش اختیارات شورا به نفع شهر نیست

هشدار درباره بازگشت تراکم فروشی/کاهش اختیارات شورا به نفع شهر نیست