مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 16 آذر 1399 ساعت 08:152020-12-06سياسي

مخالفت انجمن های علمی با پیش نویس سند ملی زیست فناوری


رییس انجمن علمی ایمنی زیستی ایران از مخالفت انجمن های علمی با پیش نویس سند ملی زیست فناوری خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، دکتر بهزاد قره یاضی خاطرنشان کرد: تصویب سند ملی زیست فناوری در حالی در دستور کار ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور قرار گرفته که آخرین پیش نویس این سند با توجه به ایرادات جدی متعدد، نه تنها مورد قبول متخصصان و انجمن های علمی این حوزه نیست که شورای ملی ایمنی زیستی، مرجع ملی ایمنی زیستی، قطب های علمی و حتی دستگاه های اجرایی ذی ربط نیز با آن موافقت نخواهند کرد.

نماینده انجمن های علمی در شورای عالی علوم تحقیقات و فناوری تاکید کرد: جامعه علمی همه تلاش خود را برای اصلاح پیش نویس سند از طریق مجاری قانونی به کار خواهد گرفت.

رییس انجمن ایمنی زیستی با اشاره به این که در دولت یازدهم به عنوان مسئول گروه پژوهش و زیرساخت ستاد توسعه زیست فناوری، بازنگری سند ملی زیست فناوری را با همکاری دکتر صنعتی به سرانجام رسانده است، اظهار داشت: نسخه بازنگری شده سند، پس از تصویب ستاد و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در سال 1395 برای تصویب به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارائه شد.

بررسی این سند در شورا به ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور محول شد که دو تن از چهره های شاخص مخالف فناوری مهندسی ژنتیک و تولید محصولات تراریخته ن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مخالفت انجمن های علمی با پیش نویس سند ملی زیست فناوری

مخالفت انجمن های علمی با پیش نویس سند ملی زیست فناوری