مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 16 آذر 1399 ساعت 09:452020-12-06سياسي

مهاجرت اصلیترین معضل جامعه است/عدالت با شعار قابل دستیابی نیست


نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز گفت: مهاجرت به شهرها از جمله مهمترین معضل جامعه بوده که موجب رشد حاشیه نشینی در شهر ها و افزایش معضلات مناطق حاشیه ای می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، آیت الله دژکام پیش از ظهر یکشنبه در نشست مجازی روز دانشجو بیان کرد: مهاجرت از روستا به شهرها موجب رشد طولی شهرها خواهد شد این در حالی است که باید از مهاجرت جلوگیری شود تا شاهد کاهش جمعیت مولد و افزایش جمعیت مصرف کننده نباشیم.

وی ادامه داد: افرادی که در روستاها در حال فعالیت هستند تولیدکنندگان اجتماعی اند اما همین افراد اگر به سمت شهرها مهاجرت کنند از تولید کننده و مولد بودن در جامعه به فردی مصرف کننده تبدیل خواهند شد و این مهم منجر به افزایش معضلات اجتماعی می شود.

امام جمعه شیراز یادآور شد: یکی از نهادهایی که باید در حوزه معضلات اجتماعی ورود کنند شهرداری ها هستند این در حالی است که سایر دستگاه ها نیز باید به این معضلات ورود کنند البته حضور دانشگاه و گروه های جهادی در مناطق حاشیه های شهری می تواند زمینه توسعه خدمت رسانی به افراد مختلف جامعه را فراهم کند تا شاهد انقلاب اجتماعی در جامعه بود.

وی ادامه داد: بسیاری از افرادی که به شهر شیراز مهاجرت کرده اند افراد غیر بومی هستند که این افراد نیز معضلات فرهنگی، اقتصادی و سیاسی و غیره ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مهاجرت اصلیترین معضل جامعه است/عدالت با شعار قابل دستیابی نیست

مهاجرت اصلیترین معضل جامعه است/عدالت با شعار قابل دستیابی نیست