مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 16 آذر 1399 ساعت 11:302020-12-06اقتصادي

زنجان در حال حرکت به سمت اقلیم خشک است


استان زنجان به سمت اقلیم خشک می رود که اقلیم خشک به معنای حذف پوشش گیاهی و افزایش فرسایش آبی و بادی خاک بوده که نیازمند مراقبت های بسیاری است.

- ایسنا/زنجان رییس انجمن خاک استان زنجان گفت: استان زنجان به سمت اقلیم خشک می رود که اقلیم خشک به معنای حذف پوشش گیاهی و افزایش فرسایش آبی و بادی خاک بوده که نیازمند مراقبت های بسیاری است.

علیرضا واعظی ظهر امروز (16 آذرماه) در وبینار استانی و ملی گرامی داشت روز جهانی خاک که در سالن جهادکشاورزی استان زنجان برگزار شد، ضمن گرامی داشت روز جهانی خاک، اظهار کرد: با توجه به اهمیت حفاظت از خاک هر سال شعاری برای این روز در نظر گرفته میشود که امسال خاک را زنده نگه دارید، از تنوع زیستی خاک محافظت کنید نام گذاری شده است.

وی با بیان اینکه کشت بدون خاک در دنیا رایج شده اما باز هم 97 درصد موادغذایی بشر از طریق خاک تامین می شود و تاکنون جایگزینی برای این ماده ارزشمند پیدا نشده است، افزود: خاک برخلاف آب یک منبع غیرقابل تجدید بوده، اگرچه باید مراقب آب نیز باشیم ولی روند تشکیل خاک بسیار کند است.

این مسئول با بیان اینکه تشکیل خاک در مناطق خشک کمتر از 5 صدم میلی متر در سال بوده و در مناطق نیمه خشک کمتر از یک دهم میلی متر در سال است، تصریح کرد: آمارهای موجود در اقصی نقاط کشور نشان دهنده حدود 7 الی 10 تن در هر یک ه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

زنجان در حال حرکت به سمت اقلیم خشک است

زنجان در حال حرکت به سمت اقلیم خشک است