مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 16 آذر 1399 ساعت 13:402020-12-06سياسي

کاهش انتقال 15 میلیون مترمکعب آب از سداستقلال به بندرعباس محقق شد


اجرای طرح انتقال آب از سد سرنی در راستای عمل به وعده ای است که باعث کاهش برداشت 15 میلیون مترمکعب آب از دشت میناب برای شرب می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، امین قصمی در آیین کلنگ زنی طرح انتقال آب از سد سرنی به تصفیه خانه آب میناب که با حضور استاندار هرمزگان و حسین رییسی نماینده مردم هرمزگان در مجلس انجام شد، بیان کرد: اجرای این طرح در راستای عمل به وعده ای است که باعث کاهش برداشت 15 میلیون مترمکعب آب از دشت میناب برای شرب می شود.

وی با بیان اینکه آب و فاضلاب هرمزگان مسیر طولانی اما اساسی در این زمینه برداشته است، تصریح کرد: طرح انتقال آب از سد سرنی به میناب بزرگترین و اجتماعی ترین پروژه ای است که مردم در انتظار آن بودند.

قصمی افزود: مردم از چند سال پیش خواستار استفاده از این آب برای توسعه میناب بودند که با راهبردهای تعیین شده هدف گذاری بر روی شیرین سازی آب و جایگزین کردن آب مرکز استان از این محل شد.

وی ادامه داد،: با بهره برداری از آب شیرین کن های یکصد هزارمترمکعبی و 40 هزار مترمکعبی فاز نخست آب شیرین کن یک میلیونی غرب بندرعباس، برداشت از سد استقلال و دشت میناب برای تامین آب بندرعباس به میزان 15 میلیون مترمکعب درسال کاهش یافته که این مهم گامی موثر در کمک به احیاء دشت میناب است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاهش انتقال 15 میلیون مترمکعب آب از سداستقلال به بندرعباس محقق شد

کاهش انتقال 15 میلیون مترمکعب آب از سداستقلال به بندرعباس محقق شد