مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 16 آذر 1399 ساعت 14:102020-12-06اقتصادي

تامین آب بیش از 1290 هکتار از اراضی دشت های جگین و یکدار


معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای هرمزگان از تامین آب بیش از 1290 هکتار از اراضی دشت های جگین و یکدار در سال زراعی جدید خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از بندرعباس، جمشید عیدانی با اعلام این خبر اظهار داشت: آب پس از رها شدن از سد جگین، 75 کیلومتر را طی می کند تا به مخزن بند انحرافی برسد و پس طی شش کیلومتر از طریق پمپاژ به اراضی شبکه جگین می رسد.

  وی با ذکر این نکته که تامین آب اراضی دشت جگین در دو فاز به صورت موازی در حال انجام است، افزود: با اتمام فاز اول امکان کشت در بیش از 2 هزار و 200 هکتار اراضی فراهم می شود.

  این مسؤول با اشاره به اینکه در مجموع دو فاز تامین آب سه هزار و 100 هکتار انجام می شود، تصریح کرد: در حال حاضر قرار داد تامین آب 755 هکتار از اراضی فاز یک و 142 هکتار از فاز 2 منعقد شده است.

  عیدانی با ذکر این نکته که توانایی تامین آب 300 هکتار از اراضی دشت یکدار وجود دارد، عنوان داشت: تامین آب 100 هکتار از مزارع کنار کانال سرپوشیده نیز انجام می شود.

  وی با بیان اینکه سطح زیر کشت نسبت به توان تامین آب کمتر است، خاطرنشان ساخت: شرکت آب منطقه ای هرمزگان این توانایی را دارد که آب بیش از چهار هزار هکتار از اراضی منطقه را تامین کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تامین آب بیش از 1290 هکتار از اراضی دشت های جگین و یکدار

تامین آب بیش از 1290 هکتار از اراضی دشت های جگین و یکدار