مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 17 آذر 1399 ساعت 06:352020-12-07اجتماعي

513 مسکن معلولان ساخته شد/وضعیت نامناسب مناسب سازی ادارات و معابر


ساری مدیرکل بهزیستی مازندران با بیان اینکه امسال برای 400 خانوار دارای معلولیت مسکن تعهد کرده بودیم، گفت: تاکنون برای بیش از 513 خانوار مسکن ساخته شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، فرزاد گوهردهی صبح دوشنبه در گفتگو با خبرنگاران با بیان اینکه حوادث ترافیکی و ناشی از کار بیشترین علل بروز معلولیت در استان به شمار می رود، افزود: همچنین برخی از معلولیت ها ناشی از اختلالات ژنتیکی است که باید این اختلالات به درستی شناسایی شود.

وی با اظهار اینکه سازمان بهزیستی همه خانواده های دارای دو و چند معلول را پایش ژنتیکی می کند، افزود: این خانواده ها از نظر ژنتیکی پایش و بررسی می شود و این طرح تا پایان سال آینده اجرایی می شود.

وی اجرای طرح پایش معلولیت ها را در پیشگیری از معلولیت مهم برشمرد و گفت: غربالگری شنوایی و بنیایی نیز در استان در دست اجرا بوده که از بروز اختلالات پیشگیری می کند.

غربالگری 33 هزار نوزاد گوهردهی با عنوان اینکه در سال قبل در حوزه غربالگری نوزادان در بخش شنوایی بیش از 33 هزار و 800 نوزاد پایش و برخی از نوزادان دارای مشکل به سطح بالاتر ارجاع شدند.

مدیرکل بهزیستی مازندران با اظهار اینکه 52 مورد از نوزادانی که اختلالات شدید شنوایی داشتند، شناسایی شدند، گفت: با غربالگری از بروز اختلالات بین این نوزادان جلوگیری شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

513 مسکن معلولان ساخته شد/وضعیت نامناسب مناسب سازی ادارات و معابر

513 مسکن معلولان ساخته شد/وضعیت نامناسب مناسب سازی ادارات و معابر