مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 17 آذر 1399 ساعت 08:052020-12-07اقتصادي

انتشار131 هزار میلیارد تومان اوراق و اسناد دولتی در فرابورس ایران


دولت در راستای قانون بودجه سال جاری، امسال در مجموع 131 هزار و 700 میلیارد تومان انواع اوراق مرابحه عام و اسناد خزانه اسلامی در فرابورس ایران منتشر کرده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، یکی از کارکردهای بازار سرمایه شامل بورس اوراق بهادار و فرابورس ایران، تأمین نقدینگی برای اقتصاد کشور، شرکت های بزرگ و دولت محسوب می شود.

در این راستا، دولت بر اساس تکالیف قانون بودجه 1399 کل کشور برای تأمین نقدینگی و اجرای پروژه های کلان اقدام به انتشار اوراق اسناد خزانه اسلامی و اوراق مرابحه عام می کند و از این طریق وجوه قابل توجهی از طریق سرمایه گذاران در بورس و فرابورس جمع آوری می کند.

این اوراق هم به صورت مشارکتی بوده و هم برخی اوراق دارای سود یکسان هستند و بنابر این هم برای سرمایه گذاران عایدی دارد و هم دولت می تواند پروژه های مهم مانند طرح های عمرانی، اجرای طرح هایی مانند شبکه آب و فاضلاب در شهرها و همچنین تکمیل طرح های بزرگ عمرانی مانند راهسازی، احداث راه آهن، سدسازی و نیروگاه سازی استفاده کند.

در این راستا خبرنگار فارس با فرابورس ایران تماس گرفت و خواستار اطلاعاتی در مورد انتشار اسناد خزانه اسلامی و اوراق مرابحه عام در فرابورس ایران در سال جاری شد که این شرکت نیز با در اختیار دادن آمار عملکرد انتشار این اوراق از اول س


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

انتشار131 هزار میلیارد تومان اوراق و اسناد دولتی در فرابورس ایران

انتشار131 هزار میلیارد تومان اوراق و اسناد دولتی در فرابورس ایران