مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 17 آذر 1399 ساعت 09:452020-12-07بين الملل

مناقشه در چهل و دومین سالگرد بازگشت اسپانیا به دموکراسی


اسپانیا چهل ودومین سالگرد تدوین قانون اساسی خود را که منجر به بازگشت این کشور به دموکراسی با پایان یافتن دیکتاتوری ژنرال فرانکو شد، در حالی جشن گرفت که برخی اعضای سابق نیروهای مسلح این کشور درخصوص آن دیکتاتوری اظهاراتی جنجالی مطرح کرده و از بابت پایان .

- اسپانیا چهل ودومین سالگرد تدوین قانون اساسی خود را که منجر به بازگشت این کشور به دموکراسی با پایان یافتن دیکتاتوری ژنرال فرانکو شد، در حالی جشن گرفت که برخی اعضای سابق نیروهای مسلح این کشور درخصوص آن دیکتاتوری اظهاراتی جنجالی مطرح کرده و از بابت پایان یافتن آن اظهار تاسف کردند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از گاردین، پدرو سانچز، نخست وزیر اسپانیا در اظهاراتی گفت، قانون اساسی سال 1978 کشورش بزرگترین موفقیت تاریخ جمعی ما بوده و به تحسین از آنچه که 42 سال همراه با صلح، همزیستی و آزادی خواند، پرداخت.

با این حال گروهی متشکل از 271 نفر از پرسنل سابق ارتش اسپانیا به مناسبت این سالگرد مانیفستی را منتشر کرده و به موجب آن به دولت ائتلافی تحت رهبری سوسیالیستها در اسپانیا حمله کردند.

آنها از این شکایت کردند که اتحاد اسپانیا از سوی جدایی طلبان کاتالونیا در تهدید قرار گرفته و از بابت آنچه که وخامت دموکراسی خواندند، تاسف خوردند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مناقشه در چهل و دومین سالگرد بازگشت اسپانیا به دموکراسی

مناقشه در چهل و دومین سالگرد بازگشت اسپانیا به دموکراسی