مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 17 آذر 1399 ساعت 14:102020-12-07پزشكي

تولید دهانشویه گیاهی با اثرات ضد میکروبی و ضد التهابی در کشور


فناوران یکی از شرکت های دانش بنیان مستقر در پارک علم و فناوری لرستان در راستای بهبود سطح سلامت و بهداشت دهان و دندان، موفق به تولید دهانشویه گیاهی همه کاره شدند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دکتر مونا جهانگیر، قائم مقام این شرکت دانش بنیان گفت: پلاک دندان یک لایه پیچیده حاوی بیش از 500 گونه باکتریایی است که روی سطح دندان جمع می شود، این لایه توسط میکروارگانیسم های موجود در دهان و بر روی مینای دندان تولید می شود، التهابات لثه ارتباط مستقیمی با پلاک ایجاد شده بر روی دندان دارد و بر سلامت دهان و دندان افراد تأثیر می گذارد.

وی ادامه داد: ورم لثه از طریق کنترل پلاک دندان رفع می شود، ولی در صورت بی توجهی و مزمن شدن، می تواند باعث ایجاد آسیب های جدی به لثه و دندان شده و در نهایت منجر به تخریب دندان شود؛ بنابراین، کنترل موثر پلاک نقش اساسی در رفع و پیشگیری از التهاب لثه و بیماری های مربوطه دارد.

جهانگیر گفت: بوی بد دهان نیز یکی از شایع ترین مشکلات در بین بیماران است و بروز آن می تواند دلایل مختلفی داشته باشد اما بیشتر، منشأ داخلی دارد.

قائم مقام و مسئول کنترل کیفی این شرکت داروسازی با بیان اینکه محتمل ترین دلیل بدبویی دهان، تجمع بقایای مواد غذایی و پلاک های باکتریایی دندانی بر روی دندان ها و زبان است که ناشی از عدم رعایت بهداشت دهان و دندان و


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تولید دهانشویه گیاهی با اثرات ضد میکروبی و ضد التهابی در کشور

تولید دهانشویه گیاهی با اثرات ضد میکروبی و ضد التهابی در کشور