مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 18 آذر 1399 ساعت 04:402020-12-08اقتصادي

استفاده از اسکناس در گیلان همچنان بالاست/ رابطه انتقال کرونا با وجه نقد


دبیر شورای هماهنگی بانک های گیلان، میزان کاهش استفاده از وجه نقد در استان را کمتر از میانگین کشوری دانست و افزود: در استان گیلان نسبت به مدت مشابه سال قبل با کاهش 20 درصدی استفاده از اسکناس مواجه هستیم.

- ایسنا/گیلان دبیر شورای هماهنگی بانک های گیلان، میزان کاهش استفاده از وجه نقد در استان را کمتر از میانگین کشوری دانست و افزود: در استان گیلان نسبت به مدت مشابه سال قبل با کاهش 20 درصدی استفاده از اسکناس مواجه هستیم.

یکی از راه های سرایت ویروس کرونا اسکناس هایی هستند که تنها در یک روز امکان دارد توسط صدها شهروند دست به دست شوند؛ این در حالی است که امکان ضد عفونی کردن اسکناس وجود ندارد.

شستن اسکناس با صابون یا محلول های ضد عفونی کننده باعث از بین رفتن ویروس های کرونایی که روی آن قرار دارند، می شود، اما این روش اسکناس را از درجه اعتبار ساقط می کند.

به دلیل ترس و واهمه از اسکناس های آلوده طی ماه های اخیر، بسیاری از شهروندان ترجیح می دهند تا به جای استفاده از اسکناس، بیشتر از کارت های اعتباری استفاده کنند، اما در استفاده از کارت های اعتباری و استفاده از دستگاه های خودپرداز نیز باید تا جایی که ممکن است از تماس مستقیم با دکمه ها خودداری کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

استفاده از اسکناس در گیلان همچنان بالاست/ رابطه انتقال کرونا با وجه نقد

استفاده از اسکناس در گیلان همچنان بالاست/ رابطه انتقال کرونا با وجه نقد