مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 18 آذر 1399 ساعت 06:202020-12-08پزشكي

سایه شوم پسماندهای پزشکی بر سر پاکبان ها


رییس سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران با بیان اینکه این یک نفر هم به خاطر فعالیت در حوزه جمع آوری پسماند پزشکی بیشتر در معرض خطر بود، ادامه داد: شهروندان باید برای حفظ جان کسانی که شغلشان جمع آوری پسماند است و بیشتر در معرض آلودگی و ابتلا به کرونا هستند، پسماند های مشکوک خود مانند ماسک ها و دستکش های آلوده را در کیسه ای جداگانه قرار دهند تا از تماس مستقیم جلوگیری شود.

وی با تاکید بر اینکه بیشترین ریسک الودگی به ویروس کرونا در حوزه پسماند های پزشکی است، اظهار کرد: در این زمینه نیازمند همکاری بیمارستان ها هستیم و آن ها باید پیش از انتقال پسماند های پزشکی به خارج بیمارستان، ابتدا آن را بی خطرسازی کنند.

علیپور افزود: کار بی خطر سازی پسماند های پزشکی باید از طریق دستگاه اتوکلاو و تحت نظارت وزارت بهداشت و سازمان محیط زیست انجام شود.

وی تاکید کرد: از بیمارستان ها درخواست داریم، در تفکیک زباله های دقت کنند و تحت هیچ شرایطی پسماند های عفونی را با پسماند های عادی آمیخته نکنند و همان پسماند های عفونی را هم ابتدا بی خطر سازی کنند تا برای کسی مشکلی رخ ندهد.

توجه بیمارستان ها به بی خطرسازی پسماند ها شاید در نگاه اول به خاطر بسته بندی آن ها در کیسه های مخصوص کاری غیر ضروری به نظر برسد، اما با نگاهی به افرادی که مانند رضا حصاری شغلشان


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سایه شوم پسماندهای پزشکی بر سر پاکبان ها

سایه شوم پسماندهای پزشکی بر سر پاکبان ها