مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 18 آذر 1399 ساعت 07:402020-12-08پزشكي

کرونا باعث نابینایی نمی شود


تاکنون گزارشی از اینکه کرونا باعث نابینایی و آسیب جدی چشم بشود، نداشته ایم و مردم از این بابت خیالشان راحت باشد.

- یک متخصص چشم پزشکی با اشاره به اینکه در فرد مبتلا به کرونا به دلیل تب ممکن است رگ های چشم متورم شود و قرمزی چشم را ببینیم، گفت: تاکنون گزارشی از اینکه کرونا باعث نابینایی و آسیب جدی چشم بشود، نداشته ایم و مردم از این بابت خیالشان راحت باشد که نیاز به مراجعه مکرر ندارند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازجماران، دکتر هاشم شادمان در گفت و گو با ایسنا درباره بهداشت چشم در شیوع کرونا اظهار کرد: ویروس کرونا علائم مختلفی دارد و یکی از آنها ممکن است علامت چشمی باشد که شیوع زیادی ندارد و شاید یک تا سه درصد از بیماران به عوارض چشمی مبتلا شوند و در اکثر موارد علائم چشمی را به صورت عوارض نمی بینیم.

وی با اشاره به اینکه در فرد مبتلا به کرونا به دلیل تب ممکن است رگ های چشم متورم شود و قرمزی چشم را ببینیم، افزود: تاکنون گزارشی از اینکه کرونا باعث نابینایی و آسیب جدی چشم بشود، نداشته ایم و مردم از این بابت خیالشان راحت باشد که نیاز به مراجعه مکرر ندارند.

شادمان تصریح کرد: راه های نفوذ کرونا به چشم مانند راه های تنفسی است و ویروس از طریق ذرات معلق در هوا منتقل می شود که اگر به مخاط چشم ورود داشته باشد به کرونا مبتلا می شویم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کرونا باعث نابینایی نمی شود

کرونا باعث نابینایی نمی شود