مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 18 آذر 1399 ساعت 08:152020-12-08اقتصادي

فقر تخت توانبخشی در کشور/5 درصد کرونایی ها نیاز به خدمات توانبخشی دارند


رییس دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی با عنوان این مطلب که جمعیت کشور رو به سالمندی می رود و همچنین میزان باروری کاهش یافته است، بر ضرورت افزایش خدمات توانبخشی تأکید کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، حمیدرضا خانکه صبح سه شنبه در نشست خبری که در محل دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی برگزار شد، گفت: بیش از دو میلیارد نفر از مردم دنیا نیازمند خدمات توانبخشی هستند.

همچنین 30 درصد مردم دنیا نیز به رغم آنکه معلول نیستند، اما به دلیل محدودیت هایی که دارند می بایست از خدمات توانبخشی برخوردار شوند.

وی با اشاره به افزایش جمعیت سالمندی در ایران، بر ضرورت توسعه خدمات توانبخشی تأکید کرد و افزود: خدمات توانبخشی می تواند به افرادی که دچار معلولیت و محدودیت هستند، کمک کند تا از توانمندی های نسبی در زندگی خود برخوردار شوند.

خانکه با اشاره به تأسیس دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی در سال 71 اظهار داشت: وظیفه این دانشگاه، تولید شواهد علمی برای ارائه خدمات توانبخشی بوده که در این زمینه 22 گروه تخصصی فعالیت دارند.

وی با اشاره به وجود یک بیمارستان 100 تختخوابی توانبخشی در کشور افزود: آنچه مسلم است در حال حاضر به ازای هر هزار نفر جمعیت 1.

2 تخت بیمارستانی داریم اما برای خدمات توانبخشی متأسفانه به ازای هر یک میلیون نفر، فقط یک تخت توانبخشی داریم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فقر تخت توانبخشی در کشور/5 درصد کرونایی ها نیاز به خدمات توانبخشی دارند

فقر تخت توانبخشی در کشور/5 درصد کرونایی ها نیاز به خدمات توانبخشی دارند