مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 18 آذر 1399 ساعت 08:352020-12-08اجتماعي

درخشش ستاره کریسمس پس از 800 سال در آسمان


سیاره های مشتری و زحل در شب 21 دسامبر (اول دی ماه) در نزدیک ترین فاصله از هم قرار خواهند گرفت که به ظهور «ستاره کریسمس» معروف است.

- ایسنا/اصفهان یک مدرس و پژوهشگر نجوم گفت: سیاره های مشتری و زحل در شب 21 دسامبر (اول دی ماه) در نزدیک ترین فاصله از هم قرار خواهند گرفت که به ظهور ستاره کریسمس معروف است.

عمران مرادی در گفت و گو با ایسنا، با اعلام این خبر، اظهار کرد: سیارات مشتری و زحل از اواخر تابستان امسال در حال نزدیک شدن به هم هستند و در نهایت در شب 21 دسامبر مصادف با شب یلدا در نزدیکی زمین به عنوان یک جرم آسمانی غول پیکر یا ستاره کریسمس ظاهر می شوند.

وی افزود: این دو جرم به عنوان بزرگ ترین سیارات منظومه شمسی همواره به صورت اجرام درخشان در آسمان قابل مشاهده هستند و امسال در این تاریخ در پدیده ای نادر در نزدیکی هم قرار گرفته و صحنه زیبایی در آسمان خلق می کنند.

این پژوهشگر نجوم با بیان اینکه سیاره مشتری نسبت به زحل به زمین نزدیک تر است، تصریح کرد: این دو سیاره فاصله بسیاری با زمین دارند، اما در این تاریخ به گونه ای در راستای دید ما زمینیان قرار می گیرند که گویی خیلی به هم نزدیک هستند.

به گفته مرادی، به دلیل دوری بیش از حد اجرام آسمانی، چشم ما قادر به تشخیص دوری و نزدیکی اجرام آسمان نیست و همه را در یک صفحه می پنداریم، اما در اصل این اجرا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

درخشش ستاره کریسمس پس از 800 سال در آسمان

درخشش ستاره کریسمس پس از 800 سال در آسمان