مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 18 آذر 1399 ساعت 08:352020-12-08بين الملل

رشد سلفی گری در اروپا/ اختلاف غرب با سلفی ها ظاهری یا واقعی؟


سلفی ها بیشترین ضربه ها را به جهان اسلام وارد کرده اند و در بیشتر موارد در زمین کشورهای غربی بازی کرده اند بنابراین نباید به مخالفت های ظاهری آن ها با غرب اکتفا کرد.

- خبرگزاری مهر ، گروه فرهنگ و اندیشه: این شب ها سریال پرمخاطبی با عنوان خانه امن هرشب از شبکه یک سیما پخش می شود که ماجرای تقابل حافظان امنیت با داعش را نشان می دهد.

شخص داعشی این سریال که بغاض نام دارد، یک فرد ایرانی- آلمانی است که به داعش پیوسته و در ایران مشغول به فعالیت است.

به بهانه این سریال، در چند گزارش بنا داریم به موضوع سلفی گری در اروپا بپردازیم که در بخش اول مروری خواهیم داشت بر موضوع سلفی گری و سلفی گری به طور خاص در اروپا .

سلفی و سلفی گری یعنی چه؟ سلفی گری در معنای لغوی به معنی تقلید از گذشتگان، کهنه پرستی یا تقلید کورکورانه از مردگان است، اما سلفیه در معنای اصطلاحی آن، نام فرقه ای است که به دین اسلام معتقدند، خود را پیرو سلف صالح می دانند و در اعمال، رفتار و اعتقادات خود سعی بر تابعیت از پیامبر اسلام (ص)، صحابه و تابعین دارند.

آنان معتقدند که عقاید اسلامی باید به همان نحو بیان شوند که در عصر صحابه و تابعین مطرح بوده است، یعنی عقاید اسلامی را باید از کتاب و سنت فراگرفت و علما نباید به طرح ادله ای غیر از آنچه قرآن در اختیار می گذارد، بپردازند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رشد سلفی گری در اروپا/ اختلاف غرب با سلفی ها ظاهری یا واقعی؟

رشد سلفی گری در اروپا/ اختلاف غرب با سلفی ها ظاهری یا واقعی؟