مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 18 آذر 1399 ساعت 12:152020-12-08سياسي

«گل آقا» از کجا آمد؟


همه چیز از «دو کلمه حرف حساب» شروع شد؛ ستون طنزی که از 23 دی ماه سال 1363 در صفحه سوم روزنامه اطلاعات با امضای «گل آقا» منتشر شد و نام گل آقا را سر زبان ها انداخت.

- همه چیز از دو کلمه حرف حساب شروع شد؛ ستون طنزی که از 23 دی ماه سال 1363 در صفحه سوم روزنامه اطلاعات با امضای گل آقا منتشر شد و نام گل آقا را سر زبان ها انداخت.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، ایران در ادامه نوشت: گل آقا در دو کلمه حرف حساب، برای شوخی منتقدانه با شخصیت ها و چهره های سیاسی و مسئولان حکومتی با کسی تعارف نداشت.

6 سال بعد وقتی کیومرث صابری فومنی [متولد 7 شهریور1320 در صومعه سرا] تصمیم گرفت برای دریافت مجوز انتشار شاخص ترین مجله طنز بعد از انقلاب اقدام کند، نام مستعار خود در دو کلمه حرف حساب را برای هفته نامه انتخاب کرد.

البته برخی معتقدند گل آقا را صابری با الهام از میرزاگل توفیق خلق کرده است.

او پیش از تولد مجله گل آقا در اطلاعات، تجربه کار در دوره سوم مجله توفیق را داشت.

سنگ نبشته ها ، کلاس درس و هشت روز هفته از جمله ستون های مجله توفیق بودند که نویسنده آنها کیومرث صابری بود و با نام های مستعاری مثل لوده، ریش سفید، میرزاگل، عبدالفانوس و خان داداش منتشر می شدند.

صابری در کتاب خاطرات خود درباره همکاری با توفیق می نویسد: سال 1340 که دانشجوی دانشگاه شدم و در همان سال اول در تظاهرات دان


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«گل آقا» از کجا آمد؟

«گل آقا» از کجا آمد؟