مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 18 آذر 1399 ساعت 12:452020-12-08سياسي

آیا مجلس با کلیات بودجه 1400 مخالفت می کند؟


یک هفته از تقدیم لایحه بودجه 1400 با حواشی فراوانش می گذرد؛ در این مدت واکنش نمایندگان به این لایحه اساسی، نشان از مخالفت جدی آنان با محتوایش دارد، - بیشتر وکلای ملت بر رد کلیات بودجه اصرار دارند و عده ای دیگر موافق کلیات با پیش شرط اعمال اصلاحات اساسی هستند.

هرچند احتمال رد سند دخل و خرج دولت در سال آینده، یکی از گزینه های جدی مجلس نشینان محسوب می شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک، چهارشنبه هفته گذشته ( 12 آذر) لایحه بودجه سال 1400 به شیوه غیر مرسوم و بر خلاف سنوات گذشته توسط حسینعلی امیری معاون پارلمانی رییس جمهوری تقدیم مجلس شد؛، فارغ از تمام حواشی پیرامون رفتار دولت در ارائه بودجه که انتقادات متعدد نمایندگان را در پی داشت، بررسی سند دخل و خرج کابینه دوازدهم در آخرین سال کاری اش نشان می دهد که دولت با فرض افزایش درآمدهای حاصل از فروش نفت منابع بودجه عمومی را حدود 47 درصد و هزینه های جاری را حدود 43 درصد افزایش داده است.

علاوه بر این برخی از کارشناسان، بودجه پیشنهادی دولت را تکرار تورم شدید و کم سابقه همچون سال جاری تعبیر کرده که خطر کاهش قدرت خرید مردم و فقیرتر شدن آن ها در سال آینده را تشدید می کند.

با توجه به تعطیلی یک هفته ای مجلس برای سرکشی نمایندگان به حوزه های انتخابیه، رسما بررسی بودجه از هفته آینده در پارلمان شروع می شود که آن زمان


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آیا مجلس با کلیات بودجه 1400 مخالفت می کند؟

آیا مجلس با کلیات بودجه 1400 مخالفت می کند؟