مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 18 آذر 1399 ساعت 13:402020-12-08اجتماعي

ابداع علائم راهنمایی هوشمند برای آگاهی رانندگان از ترافیک و سرعت مناسب


پژوهشگران لهستانی سعی دارند مجموعه ای از علائم راهنمایی و رانندگی هوشمند برای جاده ها و بزرگراه های این کشور ابداع کنند که می توانند حجم ترافیک و سرعت مناسب را به رانندگان اطلاع دهند.

- پژوهشگران لهستانی سعی دارند مجموعه ای از علائم راهنمایی و رانندگی هوشمند برای جاده ها و بزرگراه های این کشور ابداع کنند که می توانند حجم ترافیک و سرعت مناسب را به رانندگان اطلاع دهند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از دیلی میل، لهستان، پیشرو استفاده از علائم راهنمایی و رانندگی است که حسگرهایی را برای بررسی ترافیک و شرایط جاده در بر دارند تا به رانندگان در مورد خطرات موجود در جاده های پیش رو هشدار دهند.

پژوهشگران این کشور در حال ساخت علائم هوشمندی هستند که حجم ترافیک را ردیابی می کنند و خطرات رانندگی را در لحظه به رانندگان هشدار می دهند.

این کار، بخشی از یک پروژه ملی موسوم به INZNAK به شمار می رود.

این علائم می توانند شرایط آب و هوا را نیز بررسی کنند و چندین شکل از رادار از جمله حسگرهای AVS را که قبلا در زیر آب کاربرد داشت، به کار ببرند.

این حسگرها، امواج منعکس شده صدا را می خوانند و میزان ترافیک را در یک مسیر خاص از بزرگراه محاسبه می کنند و سپس می توانند ازدحام را به رانندگان اطلاع دهند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ابداع علائم راهنمایی هوشمند برای آگاهی رانندگان از ترافیک و سرعت مناسب

ابداع علائم راهنمایی هوشمند برای آگاهی رانندگان از ترافیک و سرعت مناسب