مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 18 آذر 1399 ساعت 13:502020-12-08فرهنگي

موانع سامان دهی اثر 7000 ساله تپه حصار مرتفع می شود


موانع سامان دهی محوطه باستانی 7000 ساله تپه حصار برطرف شود - ایسنا/سمنان شهردار دامغان وعده داد: موانع سامان دهی محوطه باستانی 7000 ساله تپه حصار برطرف شود مسلم نصرتی 18 آذر ماه 1399 در دیدار با مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان با بیان اینکه تپه حصار دامغان در ردیف پنج تپه عصر آهن دنیا قرار دارد اظهار کرد: نگاه شهرداری مشارکت و حمایت از میراث فرهنگی است و موانع سامان دهی تپه حصار برطرف می شود.

وی به نقش مهم مردم در حفاظت از آثار و ابنیه تاریخی پرداخت و افزود: یکی از لازمه های حفاظت از میراث فرهنگی، تغییر نگاه مردم و مسئولان است.

شهردار دامغان با بیان اینکه تپه حصار دامغان در حاشیه جنوبی شهر دامغان واقع شده است اضافه کرد: این تپه باستانی یکی از مهم‎ترین محوطه های دوران پیش از تاریخ در فلات ایران است.

قدمت این محوطه باستانی به هفت هزار و 500 سال قبل بر می گردد و سه دوره اصلی فرهنگی از اواخر نوسنگی تا پایان عصر مفرغ را در خود نهان دارد.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان گفت: شهرداری دامغان می تواند نقش موثری در جلب رضایت مالکان و رفع مشکل معارضان اطراف تپه حصار داشته باشد.

مهدی جمال نیز در این دیدار اظهار کرد: اجرای طرح مرمت تپه حصار دامغان نیاز به مشارکت شهرداری، مردم و سایر مسئولان مرتبط دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

موانع سامان دهی اثر 7000 ساله تپه حصار مرتفع می شود

موانع سامان دهی اثر 7000 ساله تپه حصار مرتفع می شود