مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 18 آذر 1399 ساعت 14:052020-12-08دانش

سوالات کنکور سال آینده داوطلبان نظام قدیم و جدید یکسان است


طبق اصل 57 قانون اساسی درصورتی که مصوبه ای مغایر با مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی باشد در واقع مغایر با قانون اساسی است.

- دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی تاکید کرد: بر اساس همان تصمیمی که وزارت علوم پیش از این اعلام کرده است، سوالات کنکور سال آینده داوطلبان نظام قدیم و جدید یکسان خواهد بود و طبق منابع جدید طراحی خواهد شد.

سعید رضا عاملی روز سه شنبه در حاشیه یکصد و چهلمین جلسه ستاد راهبری نقشه جامع علمی کشور در جمع خبرنگاران با بیان اینکه، چند جلسه است که دستور ستاد نقشه جامع علمی کشور موضوع کنکور است، افزود: در حال بررسی هشت سیاست کلان مربوط به این موضوع هستیم.

وی اظهارکرد: به طور طبیعی بر اساس این هشت سیاست کلان وزارتخانه های علوم و بهداشت بایستی ضوابط اجرایی شان را برای اخذ تصمیم نهایی در خصوص کنکور اعلام کنند.

بدنبال حذف کنکور کارشناسی ارشد و دکتری هستیم عاملی بیان کرد: به طور اساسی در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری به دنبال حذف کنکور هستیم منتهی این مقداری زمان بر است.

عاملی افزود: در دانشگاه های بسیاری از کشورها در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری کنکور ندارند و بر اساس تقاضای دانشجو به دانشگاه یا در مقطع دکتری به استاد، دانشجو پذیرش می شود لذا بیشتر بحث ما بر روی کارشناسی متمرکز است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سوالات کنکور سال آینده داوطلبان نظام قدیم و جدید یکسان است

سوالات کنکور سال آینده داوطلبان نظام قدیم و جدید یکسان است