مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 18 آذر 1399 ساعت 15:002020-12-08پزشكي

مافیای دارو به دنبال توزیع داروی خارجی در کشور است


دبیر کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: مافیای دارو به دنبال توزیع داروی خارجی در کشور با قیمت بالا و گزاف است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازانجام شد.

وی بیان کرد: در قزوین نیز همگام با کشور در دانشگاه علوم پزشکی کار مطالعاتی بر روی دارو شروع شد و نتایج خوبی نیز گرفته شد.

دبیر کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: پس از طی کار مطالعاتی دارو برای فازهای بعدی به کمیته علمی کرونا معرفی و مجوز تولید مجدد دارو اخذ شد و به زودی با حمایت ستاد اجرایی فرمان امام (ره) و بنیاد برکت به زودی خط تولید دارو رونمایی می شود.

وی بیان کرد: دارو در حال حاضر در حال طی مراحل نهایی برای استفاده سرپایی و به عنوان یکی از نسخه های بیماران برای درمان کرونا قرار دارد.

محمدبیگی اظهار کرد: از این دارو در برخی کشورهای پیشرفته در خط چهارم و پنجم درمان استفاده می شود و به نظر می رسد ایران نیز بتواند جزو همین کشورهای انگشت شمار باشد که توانسته تولید داروی ضد کرونا را در دستور کار قرار دهد.

وی با بیان اینکه 4 مدل واکسن در کشور ما در طی مسیر تولید هستند، افزود: یکی از واکسن ها در فاز انسانی قرار دارد و موفقیت هم کسب کرده و سه واکسن دیگر هم در خط تولید هستند که امیدواریم در سال جدید شاهد تولید گسترده این واکسن ها باشیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مافیای دارو به دنبال توزیع داروی خارجی در کشور است

مافیای دارو به دنبال توزیع داروی خارجی در کشور است