مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 19 آذر 1399 ساعت 04:552020-12-09اقتصادي

نبود دامداری صنعتی اصلی ­ترین مشکل در حوزه لبنیات استان اردبیل


رییس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی استان اردبیل گفت: ریشه مشکلات عدم توسعه یافتگی استان اردبیل در تولید محصولات لبنی به نبود دامداری صنعتی در این استان باز می­ گردد.

- عیسی شاهی زارع، صبح امروز در گفتگو با خبرنگار فارس در اردبیل در خصوص مشکل اصلی واحدهای تولیدی لبنی در استان اردبیل اظهار کرد: ریشه مشکلات عدم توسعه یافتگی استان اردبیل در تولید محصولات لبنی به نبود دامداری صنعتی در این استان باز می­ گردد و علی­ رغم آمارهای موجود از جمعیت دامی استان اردبیل، این دام ­ها اغلب به صورت پراکنده و به صورت دامداری­ های کوچک در روستاهای مختلف است.

وی افزود: در حال حاضر هیچ کدام از دامداری­ های استان اردبیل به عنوان یک تولیدکننده مجتمع و صنعتی فعالیت نمی­ کنند و به همین دلیل کارخانجات لبنیات برای تامین شیر مورد نیاز خود با مشکل مواجه هستند و این درحالیست که استان اردبیل یکی از استان­ های پیشرو در کشاورزی و تامین علوفه دام است.

شاهی زارع با اشاره به سیاست های غلط در حوزه کشاورزی استان اردبیل تصریح کرد: متاسفانه سیاست های غلط در گذشته در حوزه کشاورزی استان باعث شده که دامداری صنعتی بزرگ علی ­رغم پتانسیل ­های موجود در استان راه اندازی نشود و به تبع آن همین امر سبب عدم احداث کارخانجات بزرگ لبنی در استانی که مهد کشاورزی و دامداری بو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نبود دامداری صنعتی اصلی ­ترین مشکل در حوزه لبنیات استان اردبیل

نبود دامداری صنعتی اصلی ­ترین مشکل در حوزه لبنیات استان اردبیل