مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 19 آذر 1399 ساعت 05:352020-12-09اقتصادي

آخرین وضعیت آنفلوآنزای پرندگان در مازندران/ پرونده مرگ پرندگان به قوها رسید


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از مازندران، روزهای ابتدایی آذر ماه امسال بود که استان مازندران با مثبت اعلام شدن یک مورد آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در تالاب فریدونکنار به عنوان کانون آنفلوآنزا معرفی شد که در این راستا رصد و پایش ها که همواره در دستور کار مسؤولان بوده این بار جدی تر در دستور کار قرار گرفته است.

البته شیوع فصل سرد سال نگرانی ها را در ارتباط با شیوع آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان افزایش می دهد و در این راستا اقدامات و برنامه های مختلفی از جمله پایش های مستمر، ممنوعیت و محدودیت در شکار و جلوگیری از فروش پرندگان و سایر مورد توجه قرار می گیرد.

    حضور پرندگان مهاجر و مهمانان تالاب ها و آب بندان های مازندران به عنوان مخزن و ناقل بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان نگرانی ها را افزایش داده که باتوجه به این مسائل باید اقدامات لازم برای جلوگیری از انتقال عامل بیماری به طیور بومی و یا واحدهای صنعتی و گسترش آن صورت گیرد.

در این راستا توصیه ها و هشدارهای لازم ازجمله اعلام گزارش هرگونه بروز تلفات غیرمتعارف در طیور بومی، محصور کردن محل نگهداری طیور بومی و قطع ارتباط با پرندگان آزاد پرواز و ممنوعیت خرید و فروش طیور بومی به صورت دوره گردی ازجمله مواردی بوده که بارها و بارها بر آن تاکید شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آخرین وضعیت آنفلوآنزای پرندگان در مازندران/ پرونده مرگ پرندگان به قوها رسید

آخرین وضعیت آنفلوآنزای پرندگان در مازندران/ پرونده مرگ پرندگان به قوها رسید