مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 19 آذر 1399 ساعت 09:502020-12-09اجتماعي

حرکت کاروان های خراسان جنوبی در راه یونسکو


صدای پای شتران و اسب های خسته در بیابان به گوش می رسد، کاروانیان خسته اند از طی کردن مسیری دشوار و طولانی، بنابراین بارها را در کاروانسرا پیاده می کنند تا کمی خستگی راه را بزدایند و در این مکان بیاسایند؛ - ایسنا/خراسان جنوبی صدای پای شتران و اسب های خسته در بیابان به گوش می رسد، کاروانیان خسته اند از طی کردن مسیری دشوار و طولانی، بنابراین بارها را در کاروانسرا پیاده می کنند تا کمی خستگی راه را بزدایند و در این مکان بیاسایند؛ حالا تعدادی از همین کاروانسراهای نیاکان خراسان جنوبی به لحاظ ویژگی های معماری منحصر به فردشان برای ثبت در فهرست میراث جهانی پیشنهاد شدند.

اینجا محلی می شود برای زدودن گرد خستگی راه از چهره کاروانیان، بناهایی که محلی برای استراحت چهارپایان و اتاقک هایی حجره ای برای استراحت افراد و مسافران داشت و چه شیرین بود کمی خستگی کردن در محیط سرد و ساکت کاروانسرایی در دل کویر پس از ساعت ها پیاده راه رفتن.

از زمان های کهن تا روزگار پهلوی اول، کاروانسراها نقش مهمی در سیر زندگی ایرانیان و روابط و تعامل اجتماعات گوناگون فرهنگی، اقتصادی، سیاسی، آیینی، اعتقادی و… داشته اند.

هنگامی که تنها وسیله رفت و آمد پای پیاده یا استفاده از چهارپا بود، طی کردن مسیرهای طولانی و صعب العبور برای خرد و کلان به وجود منازلی وابسته


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حرکت کاروان های خراسان جنوبی در راه یونسکو

حرکت کاروان های خراسان جنوبی در راه یونسکو