مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 19 آذر 1399 ساعت 10:102020-12-09اقتصادي

سهم بخش تولید از اوراق بدهی بسیار پایین است


معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: در سال 1398 از مجموع 100 هزار میلیارد تومان اوراق بدهی منتشر شده در بازار سرمایه، تنها در حدود 2.

- معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: در سال 1398 از مجموع 100 هزار میلیارد تومان اوراق بدهی منتشر شده در بازار سرمایه، تنها در حدود 2.

5 درصد سهم بخش صنعت ومعدن بوده است که سهم قابل قبولی نیست.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، سعید زرندی در جلسه کارگروه تامین مالی افزود: در دنیا بخش مهمی از تامین مالی واحدهای تولیدی از انتشار اوراق می باشد، اما در سال گذشته تنها حدود 2 هزار و 500 میلیارد تومان انتشار اوراق در بخش صنعت و معدن داشتیم.

وی تصریح کرد: ارقام اوراق بدهی منتشر شده برای شرکتهای تولیدی نشانگر این است که کمتر از یک درصد منابع مالی پرداختی به بخش تولید از شبکه بانکی از محل اوراق تامین شده است که این سهم حتما باید افزایش یابد.

اتکا بیش از حد تولید به سیستم بانکی و محدودیت های مالی بانک ها برای این بخش، دچار اشکال است که باید برای آن چاره اندیشی عملیاتی شود.

زرندی افزود: با برنامه ریزی و پیگیری های زیادی که انجام شد تاکنون و طی سال جاری بیش از 8 هزار میلیارد تومان انواع اوراق بدهی برای بخش تولید منتشر شده که رشد قابل توجهی نسبت به سال گذشته را نشان می دهد و تا پایان سال این عدد افزایش خواهد داشت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سهم بخش تولید از اوراق بدهی بسیار پایین است

سهم بخش تولید از اوراق بدهی بسیار پایین است