مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 19 آذر 1399 ساعت 11:452020-12-09بين الملل

ترکمنستان کماکان در لیست کشورهای ناقض آزادی مذهب


وزارت امور خارجه آمریکا بار دیگر ترکمنستان را در لیست کشورهای ناقض آزادی مذهبی قرار داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار دفتر منطقه ای خبرگزاری فارس، وزارت امور خارجه آمریکا بار دیگر ترکمنستان را در لیست کشورهای ناقض آزادی مذهبی قرار داد.

وزارت امور خارجه آمریکا در گزارش سالیانه خود بار دیگر ترکمنستان را در فهرست کشورهایی قرار داده است که آزادی مذهبی به طور سیستماتیک در آن نقض می شود.

لیست کشورهای ناقض آزادی مذهب از نگاه آمریکا تفاوت چندانی با سال گذشته نداشته و فقط در دسامبر سال 2019 ، نیجریه و اخیرا سودان  که در این لیست قرار داشتند اکنون از این لیست خارج شده و به جای آن تاجیکستان قرار داده شده است.

نکته مهم این که بیشتر گزارش های موسوم به آزادی های مذهبی که وزارت خارجه آمریکا منتشر کرده غیرواقع بینانه است و اغلب این گزارشات سیاسی است.

به عنوان مثال، سخنگوی وزارت خارجه چین هم خردادماه امسال به ادعاهای آمریکا در مور نقض آزادی مذهبی در این کشور پاسخ داده و تأکید کرد که 75 درصد مسلمان ها در آمریکا احساس تبعیض می کنند.

هوا چان یینگ ، سخنگوی دستگاه دیپلماسی چین در کنفرانس خبری 22 خردادماه گفت: اقلیت های قومی در آمریکا در وضعیت نگران کننده از حیث مذهب قرار دارند، آمریکا با مشکل دیرینه نژادپرستی نهادینه شده روبرو است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ترکمنستان کماکان در لیست کشورهای ناقض آزادی مذهب

ترکمنستان کماکان در لیست کشورهای ناقض آزادی مذهب