مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 19 آذر 1399 ساعت 18:102020-12-09اجتماعي

به دنبال تخریب مخزن آب ماسه شویی، باغات علی آباد خلخال غرق در گل و لای شد


به دنبال ترکیدگی مخزن آب ماسه شویی، باغات روستای علی آباد خلخال غرق در گل ولای شد - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از اردبیل، به دنبال ترکیدن مخزن و استخر آب در یک واحد ماسه شویی در جاده خلخال به اردبیل در روستای علی آباد، باغات این روستا غرق در گل و لای شد.

  سیلاب گل ولای آلوده از محل شستشوی شن و ماسه ده ها باغ و چاه عمیق آب را در محدوده روستای علی آباد تخریب کرد و به بیش از دوهزار اصله درخت میوه در باغات مجاور خساراتی وارد کرد.

  در کنار این خسارت به کشاورزان، آب آلوده و گل ولای پس از عبور از باغات به رودخانه هروچایی خلخال ریخته و موجب آلوده شدن آب سطحی این رودخانه و روستاهای همجوار شد.

جلیلی، از اهالی روستای علی آباد ضمن اشاره به اینکه این باغات در مهرماه امسال همه دارای میوه سیب بوده و جزو بهترین درختان میوه منطقه هستند، گفت: با رسوب گل و لای مشکلات زیادی برای ما به وجود آمده است.

  این باغدار به مشکلات پیش آمده از جمله نابودی باغات و تلف شدن زنبور عسل به واسطه حضور این ماسه شویی اشاره کرد و بیان داشت: میزان گل دهی درختان در فصل بهار نیز کاهش یافته و عملا زنبورداری و کاشت محصولات علوفه ای و بذری در این منطقه با توجه به آلودگی محیطی و گرد و خاک امکان پذیر نیست.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

به دنبال تخریب مخزن آب ماسه شویی، باغات علی آباد خلخال غرق در گل و لای شد

به دنبال تخریب مخزن آب ماسه شویی، باغات علی آباد خلخال غرق در گل و لای شد