مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 20 آذر 1399 ساعت 04:452020-12-10پزشكي

اعضای بیمار مرگ مغزی اهل خانمیرزا اهدا شد


معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری گفت: اعضای بدن یک بیمار مرگ مغزی 60 ساله از اهالی خانمیرزا با رضایت خانواده این مرحوم اهداء شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک ، فریدون رحمانی روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: مرحوم محمد رییسی از اهالی حسن هندو خانمیرزا هفته گذشته بر اثر سقوط از ارتفاع دچار خونریزی مغزی شد و در بخش مراقبت های ویژه بیمارستان لردگان تحت مراقبت قرار گرفت.

وی ادامه داد: پس از اعزام این بیمار به بیمارستان کاشانی و تایید مرگ مغزی وی، خانواده نیکوکار این بیمار مرگ مغزی رضایت به اهدای عضو وی دادند.

رحمانی تصریح کرد: با جداسازی اعضای این مرحوم کبد و کلیه های وی به شیراز و نسوج برای پیوند به بیماران نیازمند انتقال داده شد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری افزود: از ابتدای امسال تاکنون 15 عمل اهداء و جداسازی عضو در استان انجام شده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایرنا، چهارمحال و بختیاری پس از تهران، فارس، کهگیلویه و بویراحمد و یزد جزو پنج استان فعال کشور در اهدای عضو است.

سالانه بین پنج تا هشت هزار نفر در کشور دچار مرگ مغزی می شوند که در 36 درصد موارد، تیم های پیوند عضو موفق به جلب رضایت خانواده ها می شوند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اعضای بیمار مرگ مغزی اهل خانمیرزا اهدا شد

اعضای بیمار مرگ مغزی اهل خانمیرزا اهدا شد