مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 20 آذر 1399 ساعت 05:552020-12-10سياسي

دیدار رییس پارلمان قرقیزستان با دبیر سازمان همسود


رییس پارلمان قرقیزستان در«مسکو» با دبیر اجرایی کشورهای همسود دیدار و بر تقویت همکاریهای دوجانبه با این سازمان تاکید کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار خبرگزاری فارس، تالانت مامیتوف سرپرست ریاست جمهوری و رییس مجلس قرقیزستان طی سفر کاری به مسکو با سرگی لبداف دبیر اجرایی کشورهای مشترک المنافع دیدار کرد.

در این جلسه، طرفین در مورد موضوعات مهم همکاری در کشورهای مستقل مشترک المنافع و همچنین مشارکت ناظران بین المللی از کشورهای مستقل همسود در جریان آماده سازی و برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در  قرقیزستان بحث و تبادل نظر شد.

طرفین در مورد جلسات شورای اقتصادی، شورای وزرای خارجه و شورای سران کشورهای مستقل مشترک المنافع، که به ترتیب قرار است در تاریخ  9 ، 10 و 18 دسامبر سال 2020 برگزار شود، گفت وگو کردند.

لبداف تأکید کرد که کمیته اجرایی کشورهای همسود از سهم قابل توجه قرقیزستان در فعالیت های این ارگان  و مشارکت گسترده در اجرای عملی اسناد تصویب شده در سازمان مذکور و تعهد این کشور برای مشارکت در جلسات، قدردانی کرد و برای توسعه بیشتر روابط دوستی و همکاری بین قرقیزستان و دیگر کشورهای منطقه ابراز امیدواری کرد.

مامیتوف تعهد قاطع کشورش را نسبت به توسعه و گسترش همکاری های همه جانبه در کشورهای مشترک المنافع ابراز داشت و خاطرنشان کرد: در چارچوب ساز


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دیدار رییس پارلمان قرقیزستان با دبیر سازمان همسود

دیدار رییس پارلمان قرقیزستان با دبیر سازمان همسود