مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 20 آذر 1399 ساعت 06:402020-12-10بين الملل

زوال اخلاقی آمریکا می تواند منجر به فروپاشی این کشور شود


هر وقت به زوال اخلاقی آمریکا اشاره می کنم، همیشه کسانی با شتاب به میدان می آیند و این زوال را با کلیشه هایی چون «فساد همیشه بوده است» یا «ذات بشری این است و هیچ وقت نمی توان از دست آن راحت شد» این موضوع را کم بها جلوه می دهند.

- خبرگزاری فارس ـ گروه غرب از نگاه غرب: با قاطعیت می توان گفت که آمریکا هم اکنون در یک فاضلاب اخلاقی گرفتار شده است.

برای اثبات این ادعا فقط کافی است به سه نمونه به عنوان مشتی از خروار توجه کنید: جفری اسپتاین، مدیر عامل شرکت فایزر و جی پی مورگان چیس.

متاسفانه اپستاین را باید مظهر نخبگان آمریکا دانست: اپستاین که ـ اگر نگوییم چندین دهه ـ سال ها را صرف سوء استفاده از کودکان کرده بود، وقتی سرانجام چند سال پیش گیر افتاد، با یک مجازات قانونی سبک توانست جان سالم به در ببرد.

او که بدون ایجاد هیچ شغلی، ابتکاری یا ارزشی 200 میلیون دلار ثروت اندوخته، توانسته به طریقی حسن نظر و لطف هاروارد، ام آی تی و طیفی به ظاهر بی انتها از سلبریتی ها، سیاستمداران، دانشمندان و غیره را خریداری کند.

مورد اپستاین معیار خوبی برای سنجش مسیری است که نخبگان آمریکایی می پیمایند: سازمان های اطلاعاتی و مجری قانون آمریکا از جرایم اپستیان باخبر بودند، اما به جای انداختن او پشت میله ها، او را به یک دارایی اطلاعاتی تبدیل کردند که مجبور بودند


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

زوال اخلاقی آمریکا می تواند منجر به فروپاشی این کشور شود

زوال اخلاقی آمریکا می تواند منجر به فروپاشی این کشور شود