مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 20 آذر 1399 ساعت 07:102020-12-10اقتصادي

خبر خوش درباره دریاچه ارومیه


رییس دفتر استان های ستاد احیای دریاچه ارومیه با بیان اینکه حجم آب دریاچه به بیش از سه میلیارد و 210 میلیون مترمکعب رسیده است، گفت: هم اینک این میزان نسبت به کمترین حجم ثبت شده در سال 1393، - جی پلاس ، فرهاد سرخوش روز پنجشنبه با اعلام اینکه تراز دریاچه ارومیه به یک هزار و 271 متر و 22 سانتی متر رسیده است، اظهار داشت: اقدامات دولت تدبیر و امید در احیای نگین آبی آذربایجان سبب شده تا تراز آن نسبت به کمترین میزان ثبت شده بیش از یک متر و 18 سانتی متر افزایش یابد.

ایرنا نوشت؛ وی در رابطه با وسعت دریاچه ارومیه نیز گفت: وسعت نگین آبی آذربایجان از مرز 2 هزار و 767 کیلومتر مربع گذشته که نسبت به سال 1394 و قبل از آغاز اقدامات عملی ستاد احیا بیش از 2 برابر افزایش یافته است.

رییس دفتر استان های ستاد احیای دریاچه ارومیه با اشاره به اینکه در سال گذشته بیش از یک میلیارد و 425 میلیون مترمکعب آب به عنوان حق آبه به دریاچه سرازیر شده است، افزود: شاهد افزایش دوباره تراز دریاچه ارومیه با سرازیر شدن حق آبه آن طی هفته های آتی خواهیم بود.

سرخوش با اعلام اینکه طرح های مهم انتقال آب به دریاچه ارومیه طی سال جاری و به تدریج به بهره برداری می رسد، افزود: طرح انتقال آب از جنوب آذربایجان غربی تا پایان امسال و توسط رییس جمهوری افتتاح می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خبر خوش درباره دریاچه ارومیه

خبر خوش درباره دریاچه ارومیه