مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 20 آذر 1399 ساعت 08:552020-12-10بين الملل

کارشناسان مصری: آشتی با قطر به موافقت دوحه با شروط 13 گانه بستگی دارد


خوش بینی برخی مقامات عربی به ایجاد گشایش در بحران روابط چهار کشور عربی با قطر در حالی است که کارشناسان مصری معتقدند که پیشرفت محسوسی در این باره حاصل نشده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، شماری از کارشناسان نظامی و راهبردی مصر بر این باورند که آشتی بین قطر و چهار کشور عربی (مصر، امارات، عربستان و بحرین) پیشرفتی حاصل نکرده و احتمالا آشتی بین این کشورها کامل نخواهد شد.

سرلشکر جمال مظلوم کارشناس نظامی و راهبری مصر می گوید که آنچه ما شاهد آن هستیم تلاش کویت برای آشتی بین این کشورها با قطر است و از سوی دیگر دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا به دلیل روابطی که با دوحه دارد در تلاش است تا به پایان انزوای قطر کمک کند و به همین دلیل جارد کوشنر داماد و مشاور خود را اخیرا به قطر و چند کشور حاشیه خلیج فارس اعزام کرد.

مظلوم در مصاحبه با خبرگزاری اسپوتنیک تصریح کرد که از دیدگاه من تماس با عربستان صورت گرفته و این کشور نیز بنابه شروطی با تحقق آشتی با قطر موافقت کرده است و امارات نیز اعلام کرده که با تحقق این آشتی به شرط اینکه تمامی مشکلات و دلایل این بحران رفع شود، موافق است.

وی افزود که هر چهار کشور عربی با تحقق آشتی موافق هستند اما این امر به مواضع و تعهدات طرف مقابل بازمی گردد و به عقیده من این آشتی هرگز محقق نخواهد شد چرا که ق


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کارشناسان مصری: آشتی با قطر به موافقت دوحه با شروط 13 گانه بستگی دارد

کارشناسان مصری: آشتی با قطر به موافقت دوحه با شروط 13 گانه بستگی دارد