مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 21 آذر 1399 ساعت 01:452020-12-10پزشكي

تولید گوجه اصلاح شده ژنتیکی به عنوان منبع خوب داروی پارکینسون


دانشمندان گوجه فرنگی غنی از داروی L-DOPA بیماری پارکینسون را تولید کرده اند که می تواند منبع جدید و مقرون به صرفه یکی از ضروری ترین داروهای جهان باشد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، تولید این نوع گوجه فرنگی اصلاح شده ژنتیکی می تواند برای کشورهای درحال توسعه که دسترسی محدودی به دارو دارند مفید باشد.

این استفاده جدید از گیاه گوجه فرنگی به عنوان منبع طبیعی L-DOPA برای افرادی هم که بعد از مصرف این دارو دچار حالت تهوع و مشکلات رفتاری می شوند، بسیار مفید است.

در این تحقیق، تیم پژوهش ژن مسئول سنتز L-DOPA را در چغندر که در تولید رنگدانه های بتالین نقش دارد، وارد کردند و گوجه فرنگی را از طریق این ژن اصلاح کردند.

L-DOPA از تیروزین، اسیدآمینه موجود در بسیاری از مواد خوراکی، تولید می شود.

تیم تحقیق ژنی را رمزگذاری کردند که یک تیروزیناز است، آنزیمی که از تیروزین برای ساخت مولکول هایی مانند L-DOPA استفاده می کند.

بیماری پارکینسون یک مشکل رو به گسترش در کشورهای در حال توسعه است که بسیاری از مردم توانایی تهیه روزانه L-DOPA مصنوعی به قیمت 2 دلار را ندارند.

L-DOPA پیش ماده اسید آمینه دوپامین عصبی-شیمیایی است و برای جبران کمبود میزان دوپامین در بیماران مبتلا به پارکینسون استفاده می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تولید گوجه اصلاح شده ژنتیکی به عنوان منبع خوب داروی پارکینسون

تولید گوجه اصلاح شده ژنتیکی به عنوان منبع خوب داروی پارکینسون