مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 21 آذر 1399 ساعت 08:252020-12-11بين الملل

تخت روانچی: بازیگران خارجی نباید در مذاکرات صلح افغانستان مداخله کنند


سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل ضمن تأکید بر اینکه نباید صلح پایدار در افغانستان از خارج تحمیل شود، از بازیگران خارجی خواست که از دخالت در مذاکرات صلح افغانستان خودداری کنند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، مجید تخت روانچی سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد روز گذشته (پنجشنبه) در هفتاد و پنجمین جلسه مجمع عمومی سازمان ملل با موضوع افغانستان خواستار تقویت حمایت بین المللی برای ساختن آینده ای بهتر برای شهروندان این کشور شد.

وی در ابتدای اظهارات خود با توصیف شرایط افغانستان تصریح کرد: افغانستان در مقطع حساسی قرار دارد و به منظور ساختن آینده ای بهتر برای شهروندانش، به حمایت بین المللی مستحکم نیاز دارد .

تخت روانچی ضمن استقبال از پیش نویس قطعنامه ای درباره اوضاع افغانستان گفت: امروز، ما به نفع پیش نویس قطعنامه ای درباره اوضاع افغانستان رأی می دهیم که طبق آن مجمع (عمومی سازمان ملل)، پیام مستحکم حمایت از تلاش مردم و دولت افغانستان در ساخت یک کشور باثبات تر، مرفه تر و دموکراتیک تر را ارسال می کند .

وی با تأکید بر نقش دولت و مردم افغانستان در رفع درگیری های فعلی در این کشور گفت: تنها یک روند صلح فراگیر که تحت رهبری افغانستان بوده و متعلق به خود افغانستان است، می تواند درگی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تخت روانچی: بازیگران خارجی نباید در مذاکرات صلح افغانستان مداخله کنند

تخت روانچی: بازیگران خارجی نباید در مذاکرات صلح افغانستان مداخله کنند