مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 21 آذر 1399 ساعت 11:502020-12-11سياسي

آغاز نهضت نهال کاری در سطح 1000 هکتار از اراضی دهلران


جهش نهضت سبز نهال کاری برای اولین بار در سطح یک هزار هکتار از اراضی بیابانی و عرصه های طبیعی شهرستان مرزی دهلران آغاز شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، استاندار ایلام ظهر جمعه در آیین آغاز نهضت سبز نهال کاری در دهلران، با اشاره به تفاهم نامه شرکت آب منطقه ای و منابع طبیعی استان در خصوص کاشت نهال در قالب جهش نهضت سبز، بیان کرد: این طرح به طول 570 کیلومتر در طرح های کانال کشی با یک میلیون اصله نهال در سطح یک هزار هکتار در قالب نهضت جهش سبز در شهرستان مرزی دهلران اقدامی بزرگ و ارزشمند بوده که علاوه بر حفاظت از زهکشی و کانال ها در آبخیزداری بسیار مؤثر است.

قاسم سلیمانی دشتکی افزود: اقدامات بزرگی در بخش آب و خاک در استان ایلام به خصوص شهرستان دهلران شکل گرفته است که مهمترین آنها احیای 53 هزار هکتار از اراضی منطقه در دهلران است وی، به طرح زراعت چوب اشاره کرد و گفت: خوشبختانه با مشارکت کشاورزان طرح زراعت چوب به خوبی در حال انجام است و اجرای این طرح علاوه بر نگهداری از زمین، خاک به لحاظ اقتصادی دارای درآمد خوبی برای کشاورزان است.

استاندار ایلام به طرح های آبخیزداری در استان هم اشاره کرد و بیان کرد: منابع طبیعی در مناطق مشرف به شهرها طرح های خاصی را اجرایی کرده است که حجم وسیعی از آب و سیلاب را کنترل و باعث جمع آوری آب های گل آلود و کاهش خطر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آغاز نهضت نهال کاری در سطح 1000 هکتار از اراضی دهلران

آغاز نهضت نهال کاری در سطح 1000 هکتار از اراضی دهلران