مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 21 آذر 1399 ساعت 14:352020-12-11بين الملل

نقش آفرینی بن سلمان در سازش میان مغرب و رژیم صهیونیستی


یک روزنامه صهیونیستی نوشت که محمد بن سلمان در روند رایزنی ها با پادشاه مغرب برای جلب رضایت وی جهت سازش با رژیم صهیونیستی نقش آفرینی کرده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، روزنامه یدیعوت آحارونوت، چاپ سرزمین های اشغالی، روز جمعه در گزارشی به اعلام توافق سازش روز گذشته میان مغرب و رژیم صهیونیستی و نقش ولی عهد سعودی در این میان پرداخت.

به نوشته شب گذشته از آن خبر داد، آمریکا متعهد شده است که حاکمیت مغرب در صحرای غربی را به رسمیت شناخته و همچنین چهار فروند پهپاد پیشرفته تهاجمی ریبر اکیو 9 در اختیار این کشور قرار دهد و این توافق پس از یک سال گفت و گوهای محرمانه به نتیجه رسیده است؛ گفت و گوهایی که جرد کوشنر داماد و مشاور دونالد ترامپ و آندری ازولای مشاور مخصوص پادشاه مغرب که یهودی است، نقش به سزایی در آن داشتند و دو طرف به طور کاملا سری در خصوص توافق نهایی و بندهای آن مذاکره کرده اند.

این روزنامه در ادامه نوشت که نقطه آغازین روند سازش میان تل آویو و رباط، سال گذشته به هنگام سفر نتانیاهو به پرتغال و دیدار با مایک پامپئو در آن جا بود و پامپئو پس از آن قصد داشت تا با پادشاه مغرب دیدار کند.

در آن زمان کاخ پادشاهی مغرب در خصوص سازش با تل آویو بسیار تردید داشت و نگران واکنش مردمی به خصوص گروههای اسلامگرا بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نقش آفرینی بن سلمان در سازش میان مغرب و رژیم صهیونیستی

نقش آفرینی بن سلمان در سازش میان مغرب و رژیم صهیونیستی