مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 21 آذر 1399 ساعت 22:302020-12-11سياسي

روایتی از رد لایحه پیشنهادی دولت خاتمی توسط آیت الله یزدی


در سال 1381 دولت خاتمی لایحه دو قلویی را به مجلس ارائه داده بود که یک قلوی آن راجع به افزایش اختیارات رییس جمهور بر اساس اصل 113 قانون اساسی بود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازجماران؛ حجت الاسلام و المسلمین شهاب الدین حائری شیرازی در کانال تلگرامی خود نوشت: ضمن آرزوی آرامش ابدی برای مرحوم آیت الله یزدی؛ بنده یک خاطره از ایشان دارم.

در سال 1381 دولت جناب آقای خاتمی لایحه دو قلویی را به مجلس ارائه داده بود که یک قلوی آن راجع به افزایش اختیارات رییس جمهور بر اساس اصل 113 قانون اساسی بود.

شورای نگهبان این لایحه را در سال 1382 رد کرده و آیت الله یزدی هم در خطبه های نماز جمعه تهران موضع سختی در برابر این لایحه گرفت.

اختلاف در این بود که دولت بر اساس اصل 113، رییس جمهور را مسول اجرای تمام اصول قانون اساسی می دانست اما شورای نگهبان و شخص آیت الله یزدی بر آن بودند که رییس جمهور تنها مسول اجرای اصول قانون اساسی مربوط به قوه مجریه است.

بنده در همان ایام از سوی دبیرخانه مجلس خبرگان و شخص استاد ورعی برای پروژه مبانی و مستندات قانون اساسی مامور مصاحبه با آیت الله یزدی شدم و طبعا یکی از موضوعاتی که می توانست در این گفتگو مطرح شود همین موضوع بود.

چند روزی در این باره تحقیق کردم و دیدگاه حقوقدانان بزرگ را مبنی بر اطلاق اصل 113 نسبت به تمام اصول قانون اساسی گرفتم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

روایتی از رد لایحه پیشنهادی دولت خاتمی توسط آیت الله یزدی

روایتی از رد لایحه پیشنهادی دولت خاتمی توسط آیت الله یزدی