مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 22 آذر 1399 ساعت 08:552020-12-12اقتصادي

کاهش 15 درصدی برداشت انار به دلیل سرمای بهاری در یزد


مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی یزد گفت: سرمای بهاره برداشت انار در استان یزد را 15 درصد کاهش داده است.

- اکبر شیخ علیشاهی در گفت وگو با خبرنگار فارس از یزد با اشاره به این که شش هزار و 890 هکتار از باغ های استان زیر کشت انار است، اظهار کرد: از این میزان 202 هکتار نهال و پنج هزار و 890 هکتار آن مثمر ثمر است.

وی با بیان این که سرمای بهاره برداشت انار در سال زراعی جاری را 15 درصد کاهش داده است، افزود: باغداران از سطح باغ های پر ثمر استان 101 هزار و 547 هزار تن محصول انار برداشت کرده اند.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی یزد با بیان این که استان در تولید انار جایگاه چهارم و سطح زیر کشت این محصول جایگاه پنجم کشور را دارد، گفت: خشکسالی و کم آبی از مشکلات کشاورزان و باغداران استان برای توسعه کشت محصول انار است.

شیخ علیشاهی با اشاره به این که از 40 رقم محصول انار استان 11رقم آن ارزش صادرات داردف ادامه داد: بیشترین ارقام انار مرغوب استان ملس یزدی، شیرین شهوار، زاغ عقدا، قصدالدشتی، ملس سریزد و گل تفت که نوع ملس، دانه سیاه، زاغ عقدا و حصیبی آن به عراق و کشورهای حوزه خلیج فارس صادر می شود.

وی بیشترین سطح زیر کشت استان را مربوط به شهرستان های  میبد، اردکان، یزد و تفت دانست و افزود: بخشی از محصول انار استان به صورت تازه مصرف می شود، بخشی از آن به رب انا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاهش 15 درصدی برداشت انار به دلیل سرمای بهاری در یزد

کاهش 15 درصدی برداشت انار به دلیل سرمای بهاری در یزد