زائری: تبلیغات چون منبع درآمد صداوسیماست روی حرفش حرف نمی زنند!/ تعارض جدی پیام های بازرگانی با فرهنگ دینییک کارشناس دین و رسانه عقیده دارد که آنچه در پیام های بازرگانی تلویزیون می بینیم نه تنها در خدمت فرهنگ نیست، بلکه معارض با روش زیست دینی و ایرانی و مروج مصرف گرایی است. - به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه دیگر رسانه های خبرگزاری فارس، خبرگزاری ایکنا گفت وگویی با حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا زائری، کارشناس دین و رسانه انجام داده است که بخش های مهم آن در ادامه می آید. تعارض جدی پیام های بازرگانی با فرهنگ دینی رویکرد غالب پیام های بازرگانی در سیما نه تنها در راستای ترویج سبک زندگی دینی و ایرانی نیست، بلکه با آموزه های ارزشی تعارض جدی دارد. مشکل اساسی پیام های بازرگانی این است که سیما ارائه کننده پیام های دینی است، اما آگهی های بازرگانی کل محتوای ارائه شده را تحت الشعاع قرار می دهد. طبق مطالعاتی که درباره حجاب صورت گرفته، یکی از مهمترین عوامل ترویج بی حجابی و عدم گرایش به آن، آگهی های بازرگانی تلویزیون است. چون در سیما نگاهی سطحی و ظاهری حاکم است، این معضلات برطرف نمی شود. به عنوان مثال اگر در یک فیلم سینمایی خارجی خانمی پوشش مناسبی نداشته باشد، این امر حتماً غیرقابل پخش خواهد بود، اما اگر این خانم یا آقا پوششان ایرادی نداشته، ولی سخنانشان غیردینی باشد هیچ کس اعتراض نمی کند . برچسب ها: |
آخرین اخبار سرویس: |