مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 22 آذر 1399 ساعت 19:002020-12-12اقتصادي

ذخیره سازی 200 میلیون مترمکعب آب در ساوه


استاندار مرکزی از ذخیره سازی 200میلیون مترمکعب آب در سد الغدیر ساوه خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از ساوه، سید علی آقازاده در گفتگوی تلفنی با رییس و اعضای کمیسیون کشاورزی مجلس در فرمانداری ساوه که با موضوع هم اندیشی بررسی مشکلات کشاورزان برگزار شد، اظهار کرد: استان مرکزی در زمینه تولید شیر، گوشت قرمز و سفید و لبنیات همچنین تولید محصولات کشاورزی استراتژیک گندم و دانه های روغنی در کشور جز ده استان برتر قرار گرفته است.

وی افزود: استان مرکزی در کنار دارابودن بیش از 3 هزار واحد صنعتی از ظرفیت خوبی در حوزه کشاورزی و منابع آبی در شهرهای ساوه و زرندیه نیز برخوردار است که بهره مندی از این ظرفیت گام بلندی جهت در احقاق شعار سال خواهد بود.

استاندار مرکزی با اشاره به سرریز شدن سد الغدیر ساوه طی 2 سال اخیر اضافه کرد: به لطف بارندگی و نزولات آسمانی و همچنین مدیریتی که صورت گرفت در حال حاضر بالغ بر 200 میلیون متر مکعب آب در پشت سد ذخیره شده است که این حجم آب کمک بزرگی به تامین آب مورد نیاز کشاورزی منطقه خواهد کرد.

وی از کمیسیون کشاورزی مجلس خواست با استفاده از اهرم خوبی که در این کمیسیون وجود دارد، علاوه بر برطرف کردن مشکلات ساوه و زرندیه  مشکل کشاورزان کشور را حل و فصل کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ذخیره سازی 200 میلیون مترمکعب آب در ساوه

ذخیره سازی 200 میلیون مترمکعب آب در ساوه