مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 22 آذر 1399 ساعت 19:452020-12-12اجتماعي

بازگشت به طبیعت کرکس دال توسط محیط بانان خلخالی+عکس


فرمانده یگان حفاظت محیط زیست منطقه آق داغ خلخال گفت: گونه حفاظت شده کرکس دال پس از تیمار و رسیدگی محیط بانان خلخالی، به آغوش طبیعت بازگشت.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از اردبیل، سیدحسین معصوم زاده شامگاه امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: گونه حفاظت شده کرکس دال پس از تیمار و رسیدگی محیط بانان شهرستان خلخال، به آغوش طبیعت بازگشت.

وی افزود: این گونه حفاظت شده که شب گذشته در ارتفاعات روستای خوجین به دلیل کولاک برف از پرواز باز مانده و در محوطه یک کارخانه افتاده بود، طی تماس شهروندان خلخالی، به اداره محیط زیست شهرستان خلخال انتقال و تیمار و رسیدگی شد.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست منطقه آق داغ ادامه داد: این کرکس در کیلومتر 20 جاده خلخال به علی آباد و در ارتفاعات روستای کالار خلخال رهاسازی شد تا به طبیعت بازگردد.

جزییاتی از گونه حفاظت شده کرکس دال معصوم زاده بیان کرد: این کرکس که محل زندگی آن ارتفاعات کوهستانی و بیابان های خشک است، پرنده ای لاشه خوار بوده و به نوعی به دلیل حفظ محیط زیست اطراف خود، پاکبان طبیعت به حساب می آید.

وی تصریح کرد: این پرنده بزرگتر از عقاب و شاهین و جثه ای نسبتا قدرتمند داشته که طول بال های آن به 240 تا 280 سانتی متر در حال تمام باز می رسد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بازگشت به طبیعت کرکس دال توسط محیط بانان خلخالی+عکس

بازگشت به طبیعت کرکس دال توسط محیط بانان خلخالی+عکس