مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 23 آذر 1399 ساعت 07:252020-12-13سياسي

کوه های مجاور تهران ملک خصوصی ساخت وسازگرایان و رانت خواران


عضو شورای شهر تهران با هشدار نسبت به تخریب کوهستان های مجاور تهران و کوه خواری گفت: کوه های مجاور تهران نباید به ملک خصوصی ساخت وسازگرایان و رانت خواران بدل شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، سید آرش حسینی میلانی صبح امروز در دویست و پنجاه و هشتمین جلسه صحن علنی شورای شهر تهران در نطق پیش از دستور، با قرائت روایتی از مسافرت تفریحی فتحعلیشاه به توچال در 203 سال پیش گفت: 11 دسامبر (21 آذر امسال) روز جهانی کوهستان است و این مناسبت فرصت خوبی است تا به موضوع بسیار مهم حفاظت کوهستان های تهران توجه کنیم.

وی با بیان اینکه اگر دو قرن پیش جهت انبساط خاطر پادشاه ایران، درختان ارزشمند اورس را تحت عنوان آتش بازی نابود می کردند امروز همه ما در تهران نگران کوچکترین حریق در باقی مانده ذخایر گیاهی ارتفاعات توچال هستیم، اظهار داشت: به مدد فناوری مدرن در کمتر از یک ساعت به قله 3967 متری آن دسترسی داریم و سالانه بیش از پنج میلیون از شهروندان تهرانی روزهای پایانی هفته را در این ارتفاعات می گذرانند.

به گفته حسینی میلانی، در شرایطی که محیط زیست تهران وضعیت سختی را تجربه کرده و به سختی نفس می کشد، کوه های مجاور تهران به آخرین سنگرهای طبیعت شهری تبدیل شده اند و در افزایش توان طبیعی شهر، کمک به پالایش هوا، تامین آب شرب، افزایش تنوع زیستی و در یک کلام، زیست پ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کوه های مجاور تهران ملک خصوصی ساخت وسازگرایان و رانت خواران

کوه های مجاور تهران ملک خصوصی ساخت وسازگرایان و رانت خواران