مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 23 آذر 1399 ساعت 08:302020-12-13بين الملل

جزییات تازه از سند راهبردی ایران و افغانستان از زبان عراقچی


عراقچی در مورد سند راهبردی ایران و افغانستان گفت: این سند اصولی را که بر روابط بین دو کشور باید حاکم باشد، تعیین می کند و چراغ راه روابط کابل و تهران در طول سال های آینده خواهد بود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازجماران؛ به نقل از ایرنا، معاون سیاسی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که به منظور گفت وگو بامقامات افغانستان به کابل سفر کرده است، اعلام کرد در روند مذاکرات صلح افغانستان به حسن نیت آمریکا بصورت جدی مشکوک هستیم و اصلاً به آنها برای آوردن صلح با ثبات اعتماد نداریم.

سیدعباس عراقچی روز یکشنبه گفت که تاریخ نشان داده است اقداماتی که آمریکایی ها تاکنون در جهان انجام داده اند، مملو از اشتباهات متعدد بوده و سو ء نیت های زیادی در آن وجود داشته و سیاست های خاصی پشت پرده آنها بوده است، یعنی کمتر جایی را می شود نام برد که دخالت آمریکا باعث خیر و صلاح آن کشورها شده باشد.

وی در باره خواسته طالبان و آمریکا برای آزادی هفت هزار زندانی دیگر این گروه گفت: این موضوعاتی است که به دولت افغانستان مربوط می شود.

ما به عنوان جمهوری اسلامی ایران قصد دخالت در جزییات توافقاتی که صورت می گیرد و یا چگونه اجرا شود را نداریم اما بطور کلی از روند صلحی که توسط افغان ها و دولت افغانستان مدیریت شود، از آن حمایت می کنیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جزییات تازه از سند راهبردی ایران و افغانستان از زبان عراقچی

جزییات تازه از سند راهبردی ایران و افغانستان از زبان عراقچی