مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 23 آذر 1399 ساعت 08:402020-12-13سياسي

سوءعملکرد سازمان نظام پزشکی در تنظیم رابطه دو گروه مهم پزشک و داروسازان


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، سیدعلی فاطمی نایب رییس انجمن داروسازان ایران در یادداشتی نوشت: مفهوم استبداد اکثریت یا Tyranny of the majority اولین بار توسط افلاطون برای توصیف آن دسته از نظام ها به کار گرفته شد که منافع اکثریت را بالاتر از منافع اقلیت .

- نایب رییس انجمن داروسازان از عملکرد ضعیف سازمان نظام پزشکی انتقاد کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، سیدعلی فاطمی نایب رییس انجمن داروسازان ایران در یادداشتی نوشت: مفهوم استبداد اکثریت یا Tyranny of the majority اولین بار توسط افلاطون برای توصیف آن دسته از نظام ها به کار گرفته شد که منافع اکثریت را بالاتر از منافع اقلیت جای می دهند و حقوق اقلیت را محدود می کنند.

امروزه استبداد اکثریت یکی از چالش های اساسی در نظام های دموکراتیک به حساب می آید که البته هم فلاسفه و هم سیاسیون راه حل هایی را برای آن پیشنهاد کرده اند.

با وجود اینکه داروسازان از قدیمی ترین و بزرگ ترین اقلیت های عضو نظام پزشکی محسوب می شوند، با 24 هزار عضو، فقط 8 درصد کل اعضا را شامل می شوند و در برابر اکثریت مطلق پزشکان (با 134 هزار عضو) در صورت بروز تعارض بین رشته ای، از هیچ شانسی برای جلب حمایت سازمان مادر (حتی یک بی طرفی ظاهری) برخوردار نیستند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سوءعملکرد سازمان نظام پزشکی در تنظیم رابطه دو گروه مهم پزشک و داروسازان

سوءعملکرد سازمان نظام پزشکی در تنظیم رابطه دو گروه مهم پزشک و داروسازان