مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 23 آذر 1399 ساعت 08:452020-12-13اقتصادي

تولید 7 تن طلا در قروه/بهرمندی 99 درصد جمعیت روستایی قروه از گاز طبیعی


معدن طلای ساریگونی سالانه 5 و نیم تا 7 تن طلای کشور را تولید می کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از قروه، حسین الماسی پیش از ظهر امروز در جلسه شورای اداری شهرستان قروه که با حضور نماینده ولی فقیه در کردستان برگزار شد، اظهار کرد: بیش از 40 میلیارد تن سنگ آهن در قروه وجود دارد که این ذخیره معدنی می تواند خوراک 40 ساله کارخانه جات تولید آهن را تامین کند.

وی تصریح کرد: در روستای آونگان بهره برداری از واحد 200 هزار تنی کنسانتره آهن آغاز شده و با حمایت بخش خصوصی تولید گندله آهن با ظرفیت یک میلیون تن ایجاد شده است.

فرماندار قروه در ادامه در تشریح ظرفیت های این شهرستان تصریح کرد: معدن طلای ساریگونی قروه سالانه 5 و نیم تا 7 تن طلای کشور را تولید می کند و این ظرفیت بزرگی برای استان و کشور محسوب می شود.

الماسی اذعان کرد: شهرستان قروه به لحاظ ظرفیت های کشاورزی و دامداری نیز یکی از قطب های تولیدی استان محسوب و سالانه 100 تن شیر در این شهرستان تولید می شود.

به گفته وی، ایجاد کارخانه فرآوری سنگ در حاشیه معدن سنگ روستای گلالی، ساخت 7 سد بند در حوزه های آبخیزداری،  پل روستای فیروز آباد با صرف بالغ یک میلیارد و 200 میلیون تومان اعتبار از پروژه های مهم به بهره برداری رسیده در این شهرستان است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تولید 7 تن طلا در قروه/بهرمندی 99 درصد جمعیت روستایی قروه از گاز طبیعی

تولید 7 تن طلا در قروه/بهرمندی 99 درصد جمعیت روستایی قروه از گاز طبیعی