مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 23 آذر 1399 ساعت 10:052020-12-13حوادث

دستگیری باند قاچاق سرخدار میراث چند میلیون ساله جنگل های هیرکانی


رییس کل دادگستری گلستان از شناسایی و دستگیری اعضای باند قاچاق و خرید و فروش سرخدار این میراث چند میلیون ساله جنگل های هیرکانی در علی آبادکتول خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از گرگان به نقل از روابط عمومی دادگستری استان گلستان، هادی هاشمیان گفت: اعضای  این باند با شبیخون به تنها ذخیره گاه های ارزشمند درختان سرخدار در منطقه علی آبادکتول، این درختان در معرض خطر انقراض را قطع می کردند.

هادی هاشمیان افزود: این افراد پس از قطع درختان و انتقال آن به کارگاهی در گرگان، از تنه های سرخدار صنایع دستی که بیشتر آنها تنه قلیان است، تولید می کردند و با نمایش در شبکه های اجتماعی و کانال های تلگرامی و واتس آپی،  به قیمت گزاف می فروختند.

هاشمیان افزود: اعضای این باند زمانی لو رفتند که در یکی از ایست و بازرسی ها در جنگل های منطقه علی آبادکتول، از یک خودرو سواری چند قطعه چوب سرخدار کشف و ضبط شد.

هاشمیان ادامه داد: به علت اهمیت گونه سرخدار در منطقه و در معرض خطر بودن آن، موضوع به صورت ویژه در دستور کار دادگستری قرار  گرفت .

خوشبختانه  تحقیقات و بررسی ها، قاضی پرونده را به باندی رساند که مدت هاست چراغ خاموش درختان سرخدار منطقه را قطع می کردند و صنایع دستی این گونه کمیاب را در فضای مجازی، می فروختند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دستگیری باند قاچاق سرخدار میراث چند میلیون ساله جنگل های هیرکانی

دستگیری باند قاچاق سرخدار میراث چند میلیون ساله جنگل های هیرکانی