مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 23 آذر 1399 ساعت 11:402020-12-13اقتصادي

اعمال 5 محرومیت برای صادر کننده چک برگشتی


یک کارشناس امور بانکی ضمن اشاره به اینکه با برگشت چک 5 محرومیت برای صادرکننده اعمال می شود، گفت: چک های جدید از نظر فیزیکی تغییراتی دارند که بر این اساس مدت اعتبار 3 ساله بر روی چک درج می شود و سقف اعتباری برای صادر کننده در نظر گرفته می شود.

- یک کارشناس امور بانکی ضمن اشاره به اینکه با برگشت چک 5 محرومیت برای صادرکننده اعمال می شود، گفت: چک های جدید از نظر فیزیکی تغییراتی دارند که بر این اساس مدت اعتبار 3 ساله بر روی چک درج می شود و سقف اعتباری برای صادر کننده در نظر گرفته می شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، یاسر مرادی کارشناس امور بانکی در یک برنامه تلویزیونی گفت: قانون چک سال 1397 که قرار بود در 3 فاز اجرایی شود، به صورت مشخص از روز گذشته اجرایی شده است.

درگذشته اگر چک فردی برگشت می خورد، 10 روز فرصت داشت که اسمش در لیست سیاه بانک مرکزی قرار نگیرد اما در حال حاضر اگر چکی برگشت بخورد، به صورت آنلاین اسم فرد در سامانه بدحساب های بانک مرکزی درج می شود.

24 ساعت بعد هم 5 محرومیت برای فرد اعمال می شود.

مرادی اظهار کرد: بر اساس این 5 محرومیت فرد امکان افتتاح حساب جدید، دریافت کارت بانکی جدید، دریافت تسهیلات، دریافت خدمات ارزی و ضمانت نامه بانکی ندارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اعمال 5 محرومیت برای صادر کننده چک برگشتی

اعمال 5 محرومیت برای صادر کننده چک برگشتی