مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 23 آذر 1399 ساعت 12:502020-12-13پزشكي

سرطان دهانه رحم با غربالگری و پیشگیری به صفر می رسد


- ایرنا - عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: بارزترین سن شیوع سرطان دهانه رحم را 30 تا 35 سالگی و در ادامه 50 تا 55 سال است.

اگر روش های غربالگری و پیشگیری به درستی انجام شود؛ در بازه زمانی کوتاه مدت میزان شیوع این سرطان به صفر خواهد رسید.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازدانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی، دکتر فرح فرزانه با اشاره به اینکه سرطان دهانه رحم قابل پیشگیری است، اظهار کرد: سرطان دهانه رحم تنها سرطانی است که راههای پیشگیری و درمان قطعی دارد.

متخصص زنان و فوق تخصص آنکولوژی افزود: انتظار می رود در چند سال آینده سرطان دهانه رحم به طور کلی درمان شده یا با اقدامات پیشگیرانه ای که انجام می شود شاهد بروز آن نباشیم.

این استاد دانشگاه شناسایی راه های ابتلا و پیشگیری از سرطان دهانه رحم را از یکی از دستاوردهای دسترسی به درمان های مؤثر و قطعی دانست و تاکید کرد: پیشگیری از ابتلا به این سرطان ممکن خواهد بود.

فرزانه، یکی از اصلی ترین عوامل بروز سرطان دهانه رحم را ویروسی بنام پاپیلومای انسانی ذکر کرد و افزود: دلایل بروز سرطان رحم کاملاً شناخته شده است و همین موضوع فاکتور مهمی برای پیشگیری از ابتلاست.

این متخصص زنان با بیان اینکه ویروس پاییلومای انسانی از طریق ارتباط جنسی ایجاد می شود، تاکید کرد: معمولاً این بیماری بعد از ارتباط جنسی و یا بعد از از


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سرطان دهانه رحم با غربالگری و پیشگیری به صفر می رسد

سرطان دهانه رحم با غربالگری و پیشگیری به صفر می رسد