مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 23 آذر 1399 ساعت 15:052020-12-13سياسي

پدیده «شودم» در خلخال/ یک متخلف دستگیر شد


شکارچیان محلی در خلخال، با چراغ قوه های LED به شکار حیوانات خصوصا پرندگان اقدام کرده و حیات گونه های مهم منطقه را به خطر می اندازند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از اردبیل، شکارچیان محلی در خلخال، شبانه با چراغ قوه های LED، در روستاها به شکار می روند و از فرصت شب، خیس بودن بال های پرندگان و زمان استراحت آنان استفاده کرده و از فاصله نزدیک با چوب اقدام به کوبیدن چوب های دستی به سر پرندگان و شلیک از فاصله دو متری به پرندگان می نمایند.

شکارچیان با استفاده از این فرصت به دست آمده، اقدام به جمع آوری کبک ها می کنند و به این نحوه شکار در زمان استراحت حیوانات، شودم گفته می شود که کاری غیراخلاقی محسوب می گردد.

یک شکارچی متخلف دستگیر شد مهدی کسایی در گفت وگو با خبرنگار فارس اردبیل اظهار کرد: شکارچی شبگرد روستاهای خورش رستم خلخال در دام قانون گرفتار شد.

وی افزود: طی سه شب با اجرای گشت و کنترل شبانه در منطقه خورش رستم و روستاهای همجوار، بالاخره بامداد شب گذشته، شکارچیان شب شکار و ویرانگر محیط زیست در روستای نمیهل واقع در منطقه حفاظت شده آق داغ شهرستان خلخال مشاهده شدند.

شکارچیان متواری شده تحت پیگرد قانونی قرار گرفتند رییس اداره محیط زیست خلخال بیان داشت: شکارچیان متخلف با استفاده از فرصت شب، از منطقه متواری و با پیگیری محیط بانان از اهالی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پدیده «شودم» در خلخال/ یک متخلف دستگیر شد

پدیده «شودم» در خلخال/ یک متخلف دستگیر شد